Voor een verzekeraar is het belangrijk om te weten wat de oorzaak is van een lekkage
LekdetectieZLM Verzekeringen is een onderlinge verzekeraar zonder winstoogmerk. “Wij zijn er om onze klant goed te bedienen”, zegt schade-expert Tom Postelmans. “Klantbeleving, klantvriendelijkheid en klantgerichtheid zijn voor ons heel belangrijk. Onze netwerkbedrijven selecteren we daar ook op. Met Trition werken we al heel lang samen. We hebben goede ervaringen met dit bedrijf. Ze doen wat ze beloven, komen afspraken na, en ook als er iets niet goed is gegaan, wordt het goed opgelost.”
Communicatie
“Voor een verzekeraar is het belangrijk om te weten wat de oorzaak is van een lekkage”, aldus Postelmans. “Niet alleen om gericht te kunnen hakken en breken en daardoor kosten te besparen. Maar ook om te kijken of de schade gedekt is. Daarom schakelen wij met enige regelmaat Trition in. De communicatie bij Trition is goed. Bovendien zijn ze flexibel en klantgericht, zowel naar ons als naar onze verzekerden. De lijntjes zijn kort; we kunnen de lekdetectietechnici persoonlijk benaderen en vragen stellen over bepaalde dossiers.”
Voorrang
Postelmans: “Netwerkbedrijven zijn, naast belangrijke partners en een grote hulp, tegelijkertijd onze achilleshiel. We hebben immers maar in een bepaalde mate invloed op hoe een netwerkbedrijf voor ons werkt. Trition pakt dat op een goede manier op. Ik weet dat als ik bel en er is spoed bij, dat ze dat voorrang geven. Ze hebben doorgaans ruimte om te schakelen.”
Rapportages
“Ik ben blij met hun duidelijke rapportages. Bij minder complexe schades kan een behandelaar van achter zijn bureau op basis van een rapport van Trition beoordelen of het een goede optie is om op een bepaalde manier te hakken en te breken.”
Karakter
“Een schade die me specifiek is bijgebleven? Ik weet nog dat we een keer een lekkageschade hadden waarvan het ontzettend moeilijk was om de locatie te bepalen. Het was een dossier met een flinke voorgeschiedenis. Om deze extreme lekkages op te lossen is ook altijd de manager lekdetectie ter plaatse om voor een oplossing te zorgen. Dat vind ik wel wat zeggen over het karakter van een bedrijf”, besluit Postelmans.