Martin Diks over de mens achter de droger bij Trition

Nieuws -

Ik ben Martin Diks, 48 jaar. Ik woon in het mooie plaatsje Vaassen. Mijn dochter Emma woont hier ook met haar vriend. Ik heb sinds vier jaar geleden ook een zoon genaamd Thomas die transgender is en wij zitten gezamenlijk in een traject van vrouw naar man. Na afloop van mijn opleiding heb ik 22 jaar in de bouw gewerkt. Ik heb 12 jaar bij een aannemer gewerkt waar de nadruk vooral lag op verbouwingen. Vervolgens heb ik mijn werkzaamheden voortgezet op een restauratieafdeling bij een ander bouwbedrijf. Na de economische crisis is Trition op mijn pad gekomen, waar ik momenteel al zes jaar als droogtechniek specialist werkzaam ben.

Martin Diks over de mens achter de droger bij Trition

Bouwtechnisch maatwerk  

Waterschade in een woning of pand is altijd een vervelende situatie. Om een droging effectief in te zetten maken wij gebruik van bouwtechnisch maatwerk. Bouwtechnisch maatwerk houdt in dat er een plan van aanpak op maat wordt opgesteld aan de hand van aspecten zoals de opbouw van een woning of pand en materiaalgebruik. Door mijn bouwkundige achtergrond kan ik de kennis gebruiken om een droging zo effectief mogelijk in te zetten. Samen met het verhaal van de gedupeerde en de situatie zet ik mijn kennis in om een droging zo effectief mogelijk te laten verlopen.

Door de uiteenlopende projecten is mijn werkdag binnen Trition altijd anders. Ik start mijn werkdag in de auto richting de gedupeerde. Op locatie zorg ik voor de plaatsing van onze apparatuur of voer ik een vochtmeting uit. Na mijn werkzaamheden op de locatie stel ik een rapport op om deze vervolgens te bespreken met de opdrachtgever.

Trition springt er vooral uit op het gebied van klantgerichtheid. Dat is ook mijn visie op mijn werkzaamheden binnen Trition. De gedupeerde staat bij ons altijd bovenaan. Er zijn weleens projecten waarbij de problemen complexer zijn. In deze situatie kijken we altijd verder met de opdrachtgever en/of de gedupeerde om het probleem te vinden en op te lossen. Hierdoor zijn we wel eens genoodzaakt om andere afdelingen binnen Trition te raadplegen.

‘De gedupeerde staat bij ons altijd bovenaan’

We hebben een project gehad waar wij bezig waren met het uitvoeren van een droging. Op het punt van de eindmeting bleek de ruimte toch nog nat te zijn. Nadat er contact was met de gedupeerde zijn we samen met de opdrachtgever gaan zoeken naar het probleem. Na enig onderzoek op locatie hebben we onze lekdetectie-afdeling ingeschakeld, omdat er toch een eventuele lekkage zou kunnen zijn aan een waterleiding. Door een vervolgonderzoek bleek later inderdaad dat er iets mis was met de waterleiding.

Door de complexiteit van de situatie zijn we vanaf mei tot oktober bezig geweest om het probleem te achterhalen en op te lossen. Ondanks de complexiteit van de klus vind ik het belangrijk dat in dit soort situaties meegedacht wordt met de klant om zo het probleem op te lossen.

Terug naar overzicht